hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, November 08, 2019

Jarige kleinzoon en erfgoedprijs

Vandaag een blog over twee onderwerpen die mijlenver uit elkaar lijken te liggen, maar toch alles met elkaar te maken hebben. 
Hop van Altena greep naast de Brabantse Erfgoedprijs

Gisteravond vond in Vught de prijsuitreiking plaats van de Brabantse Erfgoedprijs. Helaas was ik verhinderd om daar bij te zijn, het zijn steeds boeiende avonden. Extra jammer omdat deze keer de Hop van Altena een van de kanshebbers op de prijs was. Helaas grepen ze naast de prijs en is het HomeComputermuseum in Helmond de winnaar geworden. De prijs bestaat uit 10.000 euro en begeleiding om hun initiatief verder te ontwikkelen. 

Mijn jarige kleinzoon

En wat heeft dat nu allemaal met mijn kleinzoon te maken? Hij is geboren in de 21e eeuw, om precies te zijn in 2008. En groeit op met computers alsof ze altijd al bestonden. Ook andere digitale gebruiksvoorwerpen zoals een Iphone zijn vanzelfsprekend. Zo krijg ik af en toe een appje van mijn kleinzoon. En is hij aan het sparen voor een nieuwe. Als cadeau gaf ik hem een boek, misschien wel hopeloos ouderwets? Misschien moet ik hem voor zijn volgende verjaardag een bezoek aan het computermuseum in Helmond cadeau geven?