hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, December 09, 2019

Al weer geen Toontje Sprengerhof in Sleeuwijk!

De nieuwe straatnamencommissie van de gemeente Altena heeft in Sleeuwijk een nieuwe straatnaam gekozen. Het gaat om de naam 'Traverse'. 



Toch teleurstellend dat daarmee opnieuw de kans verkeken om in Sleeuwijk een straat naar Toontje Sprenger te vernoemen. Voorjaar 2015 heb ik een officieel verzoek ingediend bij de gemeente Werkendam om in Sleeuwijk een straat te vernoemen naar Toontje Sprenger. Ik mag toch hopen dat dat archief meegenomen is naar de nieuwe gemeente Altena. In de vermelding van de nieuwe straat 'Traverse' staat dat je bezwaar aan kunt tekenen tegen de toekenning van de naam. Misschien moet ik dat maar eens gaan doen.