hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, December 16, 2019

De aanhouder wint..........

Al jarenlang vraag ik bij Waterschap Rivierenland aandacht voor een betere informatievoorziening  vanuit de organisatie naar het Algemeen Bestuur. 

Vanaf 2020 ontvangt het bestuur wekelijks een nieuwsbrief


Want waarom waren bestuurders vaak niet op de hoogte van informatie avonden of andere momenten waarop ons waterschap met onze ingezetenen sprak? Waarom werden we als bestuur niet uitgenodigd toen de heemraad de eerste paal sloeg van de energiefabriek in Sleeuwijk? Vaak voelde ik me daarbij een roepende in de woestijn. Toch mag ik nu voorzichtig concluderen dat de aanhouder wint. Met ingang van het nieuwe jaar krijgen we straks wekelijks een nieuwsbrief met daarin aankondigingen van informatie-avonden, uitnodigingen voor bijeenkomsten van derden en ander nieuw van ons waterschap. Na zoveel jaren geeft dat toch voldoening, ik kijk uit naar de eerste nieuwsbrief......