hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, December 30, 2019

Een terugblik op 2019 (4)

Wat gebeurde er allemaal in het vierde kwartaal van 2019? Wat zal me altijd bij blijven en wat zal ik vergeten? Dat vergeten is soms lastig, omdat ik als verhalenmakelaar overal verhalen van maak die dan weer ergens gepubliceerd worden. 
Anneke Groeneveld-van Doesburg als jonge wielrenner
 
Ik mocht in de laatste maanden van het jaar weer mooie verhalen schrijven. Interviews houden die ik niet snel zal vergeten. Zoals met Anneke Groeneveld-van Doesburg die vertelde over het dameswielrennen waar voor haar abrupt een einde aan kwam door een ongeval. Over de hulphonden Blitz, Bo en Gijs in Altenahove, waar iedereen verliefd op is. Met schippers die vertelden over hun werk, over hun twijfels over de toekomst van de binnenvaart, maar ook over de vrijheid van het varen. Verhalen die een plek kregen in weekblad Schuttevaer


De kersteditie van weekblad Schuttevaer


Het interview met schipper Simon de Waard van een oud scheepje, waar de roef was afgebrand en waar ik verkleumd in de hut mijn aantekeningen schreef. Het verhaal van Simon werd gepubliceerd in de Stad Gorinchem, een nieuwe opdrachtgever sinds 1 oktober 2019. Mooi om ook te schrijven over die gemeente, met een gemeenteraad die me nog onbekend was. Op naar 2020 voor nog meer verhalen, want mijn allermooiste verhaal moet nog altijd geschreven worden.

De hulphonden Bo, Blitz en Gijs