hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, December 27, 2019

Een terugblik op 2019 (1)

Een blog bij houden is als een dagboek waar je regelmatig in terug kunt bladeren. Soms wordt je verrast door wat er zoal door het jaar heen gebeurt. maar je kunt natuurlijk niet overal op terugblikken. Waar te beginnen? Per thema of per tijdvak? Dit keer maak ik een keuze om per kwartaal terug te blikken. 

Een nieuwe bestuursperiode voor vier jaar bij Waterschap Rivierenland


Zo stond het eerste kwartaal van 2019 in het teken van de waterschapsverkiezingen. Zouden kiezers bereid zijn mijn mandaat te verlengen voor nog eens vier jaar in het bestuur van Waterschap Rivierenland? Campagnevoeren is altijd een intensieve tijd, dankzij veel hulp van collega CDA'ers in Altena, maar ook in Rivierenland werd ik op 20 maart herkozen, 8015 mensen brachten hun stem op mij. Zo'n groot mandaat voelt als een grote verantwoordelijkheid. Besturen is altijd zoeken naar balans, naar wat goed is voor het algemeen belang en naar wat goed is voor onze inwoners. 

De fractie met Esther, Gerard en Henk. Op de foto ontbreekt Arie van den Herik


Na de verkiezing begint het echte werk, het samen opstellen van een bestuursakkoord, een balans vinden in het werken met het nieuwe bestuur. Zo mocht ik in het bestuur ook commissievoorzitter worden en plaatsnemen in het presidium. Mooie nieuwe uitdagingen in mijn werk als waterschapsbestuurder.  Maar ook een balans zoeken in het werken met een nieuwe fractie, een bedankje voor de fijne samenwerking is zeker op zijn plaats. Ook gefascineerd door water en het werk van het waterschap? Laat het me vooral weten!