hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, December 28, 2019

Een terugblik op 2019 (2)

Wat bracht het tweede kwartaal in 2019. Trots was ik zeker op het halen van mijn diploma voor de HBO leergang bestuurskunde. Zeker de eindopdracht kostte me de nodige uurtjes en pas in de herkansing rolde daar een voldoende uit. 

Diploma leergang HBO bestuurskunde


Ik schreef in mijn eindopdracht over 'ontpolderen in de Noordwaard'. Want hoe hadden de bewoners het hele proces van de ontpoldering nu ervaren? Waren zijn ook zo tevreden als de rijksoverheid in haar evaluatie. Mocht je interesse hebben in de eindopdracht, laat het even weten, dan kan ik hem mailen. Waarom deed ik zoveel moeite om de studie af te ronden? Vooral toch om mijn positie op de arbeidsmarkt te behouden, maar ook mijn nooit aflatende 'honger' naar kennis te stillen.  Dat zette mij ook aan om in oktober met een studie communicatie te starten, maar daarover later meer. 

De monumentale boerderij die wordt omgebouwd tot Kaasexperience Centre


Aangaande de arbeidsmarkt, op 1 april 2019 begon ik aan een nieuwe baan bij KnowWhy in Bleskensgraaf, een mooi bedrijf dat zich inzet voor een welvarend platteland. Dar mocht ik de communicatie verzorgen, maar ook een deel van de projectbegeleiding voor Polders met Waarden. Een van de boeiende projecten was het Kaasexperience centrum in Bleskensgraaf. Een monumentale boerderij die zou worden omgebouwd tot een soort bezoekerscentrum. Of al gestart is met de restauratie weet ik niet, mijn werk bij KnowWhy stopte op 30 september en op de website kon ik geen nieuwe informatie meer terugvinden. Wat deed jij in 2019 op de arbeidsmarkt? Of was je aan de studie?