hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, March 22, 2020

Nog geen 'lockdown' voor Werkendamse kerken

Vorige week werden in de Bethelkerk, Biesboschkerk, Dorpskerk, Rehobothkerk en de Hersteld Hervormde kerk nog kerkdiensten gehouden. Wel enigszins aangepast en met minder kerkgangers dan gebruikelijk. 


In de Bethelkerk werden vandaag nog erediensten gehouden

Deze zondag hebben bijna alle kerken alleen diensten gehouden die online zijn uitgezonden. Ook de Maranathakerk zond vandaag haar eredienst uit via kerkdienstgemist.nl  In de Bethelkerk werden deze zondag opnieuw drie diensten gehouden; om 10.00, 13.30 en 18.00 uur. Tijdens deze diensten waren achtereenvolgens mensen met de achternaam van A-B, om 13.30 uur van de Boef tot Goudswaard en in de dienst van 18.00 uur de mensen met een achternaam van Goudswaard tot Honcoop welkom. Dit betekent dus dat een groot aantal mensen thuis moest blijven, zij konden de dienst wel online beluisteren. Ook mochten per gezin slechts twee mensen naar de kerk. Dit in tegenstelling tot vorige week zondag toen ik nog hele gezinnen naar de kerk zag gaan. Als vanouds hoorde ik om vijf uur dan wel de kerkklok luiden.

In de Hersteld Hervormde kerk stond vandaag de kerkdeur nog wagenwijd open


Ook in de Hersteld Hervormde kerk is nog een dienst gehouden, ik zag de kerkdeur open staan en enkele mensen de kerk verlaten. Of de Oud-Gereformeerde kerk bij het hertenpark nog wel kerk heeft gehouden, weet ik niet.