hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, March 21, 2020

Storytelling met Toontje

Zojuist heb ik mijn examenopdracht voor de module Storytelling ingeleverd. Altijd spannend, is de opdracht goed genoeg uitgevoerd en heb ik alle lesstof verwerkt in de opdracht?

De storytelling ging over Toontje Sprenger

Storytelling brengt me ook op mijn speurtocht gisteren op de beeldbank van de Rijksdienst voor cultureel erfgoed. Via twitter maakte iemand mij attent op die beeldbank en zo heb ik gisteren bijna een hele dag naar beelden gezocht in de beeldbank. Zeker van de coronacrisis een heerlijk tijdverdrijf. En wat een overvloed aan bijzondere beelden. En wat zou ik allemaal over al die mooie foto's kunnen schrijven? Over bijvoorbeeld het verdwenen gemaal aan de Peerenboom of over de molens in de streek. Maar bijvoorbeeld ook over het Jacoba van Beierenhuis in de vesting. 


Het Jacoban van Beierenhuis in 1901


In de kunstcollectie van het RCE kwam ik ook vier portretten tegen van vrouwen met de achternaam Van der Dussen.  Wat zou het mooi zijn als op Kasteel Dussen nog eens een expositie over het geslacht Van der Dussen worden gehouden? 

Vier vrouwen uit het geslacht Van der Dussen