hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, February 25, 2022

Het Bergsche Maas concert van O & U te Wijk en Aalburg

Soms krijg je opmerkelijke maar boeiende verzoeken. Zo werd ik enkele weken geleden gebeld door Jan van den Broek uit Waalwijk. Of ik mee wilde werken aan het voorjaarsconcert van Oefening & Uitspanning uit Wijk en Aalburg. Een concert in het teken van de Bergsche Maas en de Heusdense brug.

De aankondiging van het concert

Waarom ze mij belden? Omdat ik bestuurder ben bij Waterschap Rivierenland en het graven van de Bergsche Maas alles te maken heeft met de rol van het water in het gebied. Tijdens het concert worden nummers gespeeld aan de hand van het thema water. De muziek wordt afgewisseld met filmbeelden van Cees de Gast als historicus en ikzelf als waterschapper. We vertellen steeds een stukje geschiedenis over deze prachtige plek in het rivierenlandschap. Vrijdagmiddag werden we gefilmd bij de Heusdense brug en de Kromme Nol waterkering. Leuk om te doen, al zorgde de weergoden voor hagel, wind, regen en zonneschijn. 

Het programma van het concert


Het concert wordt gehouden op 19 maart in de Hervormde kerk de Burg aan de Oude Kerkstraat 19 te Wijk en Aalburg. 

.