hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, March 24, 2006

Dag 83: Uit in Altena

Toneelgroep 't Rond in Fort Altena


Toen ik deze week op de redactie van het Nieuwsblad artikelen zocht over ‘Uit in Altena’ leek dat aanvankelijk een hopeloze opdracht. Na even zoeken bleken er echter toch volop activiteiten in de streek. Diverse concerten, films in Hollywoud, toneel van ’t Rond op Fort Altena. Een expositie in de kerktoren met couturier Mart Visser. Kortom keus genoeg voor een genoeglijke avond. Het toneel van ’t Rond was zoals vrijwel altijd weer boeiend met een kijkje in de bizarre, dagelijkse werkelijkheid. Wie is er af en toe niet gek geworden van zijn kinderen, van nieuwsgierige buren en echtelijke ruzies. Of flirtende mannen, die iemand proberen op te pikken voor een nachtje in een hotel. De lokatie van Fort Altena leent zich overigens prima voor een toneeluitvoering. Ook openlucht theater op het terrein zou er prachtig zijn, maar dan moet eerst het herstel van de wallen gereed zijn. De pessimist zou zeggen ‘Werkendam en cultuur gaan niet samen’; de optimist ruikt hier de kansen voor de toekomst op het gebied van recreatie/toerisme. Overigens ben ik niet alleen vanavond een avondje uit, ook morgen mag ik een hele dag uit in Altena. Varen, lekker lunchen, een workshop kunst en tot slot mijn eigen pizza bakken. Iedere stedeling zou er jaloers op zijn. Zoveel uitgaansmogelijkheden in de Heerlijkheid Altena.