hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, March 25, 2006

Dag 84: Uit in Altena (2)




Gisteren had ik al verklapt dat ik vandaag opnieuw op stap zou gaan in de Heerlijkheid Altena. Vanmorgen om 11.00 uur stond de koffie klaar bij de Koppelpaarden. Daarna reisden we per bus naar de Vissershang voor een heerlijke vaar/wandeltocht door de Biesbosch met de fluisterboot van Frans Peeters. Onderweg kregen we een knapzakje met onze lunch. Heerlijk die rust, je komt echt ontspannen terug van zo’n tocht. Echt, ik kan het iedereen aanraden. Frans Peeters is volgens mij ook zo’n beetje de eerste ondernemer in Hank die zijn werk in de agrarische sector vaarwel zei om zijn geluk te beproeven in de toeristische sector. Gezien de animo voor zijn vaartochten zeker geen verkeerde keuze. Wellicht zullen velen hem nog volgen in de toekomst.
Later op de middag kregen we een kunstworkshop. We mochten er ons gevoel van de tocht door de Biesbosch vastleggen op het doek. Sommigen van ons gezelschap slaagden daar wonderwel in. De ‘verwendag’ werd afgesloten met pizza bakken bij bakker Hardeman in Wijk en Aalburg. Waaruit mijn gezelschap deze dag bestond? Uit de prijswinnaars van de wedstrijd van het TBAB over Zomers Altena. Er zijn die dag dan ook heel wat foto’s geknipt van het mooie Altena. En dat allemaal ter stimulering van recreatie en toerisme in ons gebied.

2 Comments:

At 10:38 AM, Anonymous Anonymous said...

Hoe kom jij toch steeds aan die leuke uitstapjes?
Gr. bob

 
At 11:54 AM, Blogger hanviskie said...

Bob,

De volgende keer zal ik je mee vragen.

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home