hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, October 27, 2006

Dag 299: Files


De reis van Geldrop naar Werkendam duurde vanmiddag bijna drie uur; heen lukte het nog in ruim een uur. Wat prijs ik mezelf gelukkig dat ik niet dagelijks in de file zit. Naar mijn werk in Zaltbommel neem ik de provinciale weg N322, dan staat hooguit de brug bij de Andelse sluis weleens open. Maar als je zoals vandaag drie uur file rijdt, vraag je je wel af hoe we dit ooit op lossen. Het knelpunt A27/Merwedebrug kan in 2014 opgelost zijn zo heeft de minister maandag nog geschreven. Maar dat duurt dus nog bijna zeven jaar, terwijl het verkeer nog steeds drukker wordt. Het aantal auto’s beperken? Op de ene dag auto’s met even cijfers laten rijden en op de andere dag auto’s met oneven cijfers? Of accepteren dat er dagen zijn dat de verkeerschaos zo groot is door ongelukken dat je reistijd verdriedubbeld?