hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, January 21, 2011

Waterschap tekent voor Liniepad

V.l.n.r. Arie Bassa, Birgit van Haaften, Jan Baan, Wilco de Zeeuw, Jan Luteijn en Bas de Peuter

Heemraad Arie Bassa van Waterschap Rivierenland zette vrijdagmiddag zijn handtekening voor de aanleg van het Liniepad in het Land van Heusden en Altena. Het Liniepad vormt straks een verbinding vanaf fort Bakkerskil naar de vesting Woudrichem en vormt onderdeel van de Lange Afstandswandeling van de Nieuwe Hollandse Waterlinie. Het voert over boerenland, zoals over Hoeve Kraaiveld van Wilco de Zeeuw. Ook passeert het pad diverse bunkers, of te wel groepsschuilplaatsen.  Drie groepsschuilplaatsen langs de Roef worden zelfs geschikt gemaakt voor overnachtingen. Van die bunkers heb ik nog weleens een paar mooie foto's gemaakt, die moet ik nog opzoeken. Overigens heb ik zelf jaren geleden ook als eens een aanvraag ingediend bij de provincie voor een soort liniepad, ook dat zal ik nog eens opzoeken. 
Heerlijk banjeren door de modder over het Liniepad


Eind 2009 kochten Brabants Landschap en Waterschap Rivierenland samen ongeveer 12 hectare bos aan bij Fort Altena. Het betreft het noordelijk gedeelte van het bos tussen Sleeuwijk, de Rijksstraatweg en het afwateringskanaal. Het bos vormt een cruciale schakel in de robuuste ecologische verbindingszone (revz) Nieuwe Hollandse Waterlinie. Over een deel van die 12 ha. loopt nu het Liniepad. Lees meer op mijn blog van 22 december 2009.