hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, April 24, 2015

Vrijlliggend fietspad langs Sleeuwijkse dijk


Begin van het fietspad gezien vanaf de Sleeuwijkse dijk ter hoogte van het pand van Schwarzkopf


Al bijna vier jaar geleden werd in de Werkendamse gemeenteraad de wens geuit om een vrijliggend fietspad aan te leggen op de dijk van Werkendam naar de Gorinchemse brug. Dit deels tegelijkertijd met de dijkverzwaring. Toch bleek de wens niet uitvoerbaar. De exacte reden weet ik niet meer, maar volgens mij was enerzijds sprake van geldgebrek (de gemeente moest het zelf betalen omdat het niet in het budget van het Waterschap zat?),maar ook omdat op de dijk geen ruimte zou zijn. Omdat de dijk nu een paar maanden afgesloten is vanwege de dijkverzwaring en het slaan van een damwand is een tijdelijk fietspad aangelegd voor de veiligheid van de fietsers. En wat voor fietspad, gewoon in de uiterwaarden. Een tweet met foto leverde al snel een reactie op. Kon dat fietspad door de uiterwaarden niet gewoon blijven liggen, ook na de dijkverzwaring? Overigens heb ik zelf nog niet over het pad gefietst, maar dat lukt zondag vast wel. Dan kan ik gelijk nog een paar foto's maken.

http://www.hanviskie.blogspot.nl/2011/03/fietspad-bij-dijkverbetering.html