hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, February 16, 2017

Geschiedenis moet je beleven

Tafelgesprek voorafgaand aan film 'Linie tot Leven'


Vanavond was de premiere van de film 'Linie tot Leven' in bioscoop Hollywoud. Met voorafgaand het tafelgesprek met gedeputeerde Henri Swinkels, Ien Stijns van Slot Loevestein, Jan Baan van Brabants Landschap, wethouder Paula Jorritsma, Cees van der Vlist van Werelderfgoed Kinderdijk. Aan de orde kwamen vragen als wat is het belang van behoud van ons erfgoed, wat doen we met al dat erfgoed, is er wel geld om alles te onderhouden, wat is de meerwaarde van het stempel Werelderfgoed? En hoe kunnen we dat historisch educatief lint met elkaar verbinden? Ik vond het een spannend gesprek, maar het was prachtig om te doen. Vooral de opmerking van Cees van der Vlist dat je trots moet zijn op je gebied vond ik treffend; of het nu wel of geen Werelderfgoed wordt. En een quote in de film 'Geschiedenis moet je beleven' is me bij gebleven.