hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, October 29, 2017

Zondagse kerkverhalen

Het interieur van de kerk in Drongelen


Op twitter kwam ik de account Kerkverhalen tegen. En ineens bedacht ik me dat ik voortaan op zondag wel een kerkverhaal kan schrijven. Ik zoek regelmatig naar onderwerpen voor mijn blog, dus kerkverhalen op zondag is wel een mooie invulling. Vandaag schrijf ik over de kerk in Drongelen. Op 17 september werd daar de laatste dienst gehouden, ik schreef die dag op mijn blog 'hoe God uit Drongelen verdween'. Al leidde dat tot een reactie dat God niet uit Drongelen was verdwenen, maar alleen uit de kerk. Maar na die 17e september werd de kerk te koop gezet. En ook het interieur van de kerk moet nog verkocht worden. zo werd zaterdagmorgen een eerste verkoping gehouden voor de eigen gemeenteleden. Kerkbanken, maar ook het kerkorgel en bijvoorbeeld de gordijnen kunnen worden gekocht. De preekstoel verkopen wordt lastig, deze zit vast aan de muur. Zaterdagmorgen was al één kerkbank verkocht en een kandelaar. Na de eerste keus voor gemeenteleden, mogen ook andere bieden op het kerkinterieur.