hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, November 02, 2017

Voor wie steek jij een kaarsje op?


Vandaag is het Allerzielen en gaan mijn gedachten terug naar mijn vader. Hij overleed op 2 november in 1989; het lijkt al zo lang geleden, toch gaan de herinneringen nooit verloren. Wat zou ik hem graag nog eens zien; een verlangen dat mooi verwoordt wordt in een gedicht 'de Gestorvene' van Ida Gerhardt. Maar op Allerzielen gedenken ook de katholieken hun doden en leggen bloemen op het graf. Een mooie traditie.  Op NPO2 wordt morgen het programma 'Voor wie steek jij een kaarsje op' uitgezonden door KRO/NCRV. Met het programma worden overledenen herdacht, je kunt op de site zelf digitaal een kaarsje aansteken. Ook voor mijn vader heb ik een kaarsje aangestoken. Maar voor wie steek jij een kaarsje op?