hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, November 25, 2018

Water als rode draad

Tien jaar geleden, in november 2008 werden de eerste, algemene Waterschapsverkiezingen gehouden. Tijdens die verkiezingen mocht iedereen zijn stem uitbrengen; het was ook het jaar dat voor het eerst politieke partijen mee mochten doen aan de Waterschapsverkiezingen. En zelf stond ik in november 2008 voor de eerste maal op de kieslijst voor een plek in het bestuur van Waterschap Rivierenland. 

Opnieuw verkiesbaar voor het bestuur van Waterschap Rivierenland

En met de waterschapsverkiezingen van 2019 in het vooruitzicht, sta ik nu opnieuw op de CDA kieslijst, net als in 2008 op een derde plek. In 2008 werd ik niet gekozen, maar in 2015 kwam de herkansing. Na ruim 3,5 jaar AB lid bij Waterschap Rivierenland verveelt het nog geen moment. Integendeel, de rol van het waterschap in het openbaar bestuur is groeiende. Hoe houden we Nederland leefbaar in een tijd van klimaatverandering en energietransitie?  Met de inzet voor een nieuwe bestuursperiode blijft water een rol spelen in mijn leven. Dat begon al toen ik werd geboren als schipperskind; zo vormt water de rode draad in mijn leven. 


Waterschapsverkiezingen in 2008

Maar na tien jaar waterschap borrelt natuurlijk ook die andere vraag op. Wat heeft tien jaar politiek in de waterschappen ons gebracht? 




1 Comments:

At 6:18 AM, Blogger Gerard said...

Hallo Hannie, misschien dat je zelf het antwoord kunt geven!

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home