hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, February 09, 2019

Wat deed Waterschap Rivierenland in de afgelopen vier jaar in Altena? (1)

 Wat deed Waterschap Rivierenland in de afgelopen vier jaar in het Land van Heusden en Altena? Ik ben maar begonnen om terug te kijken in april 2015 en ik werd verrast door het filmpje van de dijkverzwaring in Werkendam die werd uitgevoerd vanaf 2014 tot eind 2015. Precies op de plek waar ik zelf ooit langs de dijk had gewoond in zo'n charmant, oud dijkhuisje

De dijkverzwaring in Werkendam aan de Sleeuwijkse dijk


Maar in april 2015 werd ook de griendkeet van Jannezand bij Hank in de touwen gehesen om even verderop een nieuwe plek te krijgen. Ook dat gebeurde vanwege een dijkversterking.

Het verplaatsen van de griendkeet Jannezand in Hank

De dijkversterking leverde nog een mooi project op voor onze regio. We kregen het mooiste fietspad van Brabant langs het Steurgat van Werkendam naar Hank. En dit is nog maar een opsomming van alleen de maand april 2015!