hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, February 07, 2019

Wat deed Waterschap Rivierenland in de afgelopen vier jaar in Altena?

Met het naderen van het einde van deze bestuursperiode is het altijd goed terug te blikken. Wat deed Waterschap Rivierenland in de afgelopen vier jaar in Altena? 

Het gemaaltje in Sleeuwijk dat vorig jaar werd gesloopt. 

Vier jaar geleden schreef ik daar ook al over, al was de periode toen zes jaar. Maar toen vond ik een aantal mooie projecten, Ik verwacht die zeker ook dit keer te ontdekken. Uiteraard waren er zaken die minder goed gingen. Zo vind ik het nog altijd jammer dat vorig jaar het gemaaltje langs de A27 bij Sleeuwijk werd gesloopt. Juist ons erfgoed zouden we moesten koesteren, daarin schuilt immers onze identiteit. De zorg voor ons (water) erfgoed staat deze keer ook in ons verkiezingsprogramma. Maar de komende dagen ga ik zoeken naar zaken die wel goed gegaan zijn.