hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, August 16, 2019

Hannie was even naar Hongerige Wolf

Na Hendrickje lijkt het erop alsof ook Hannie even niet thuis is. Zelfs in vakantietijd te druk geweest om iets op mijn blog te schrijven. 

Op bezoek in Hongerige Wolf


Maar had ik al geschreven over Hongerige Wolf, die mooie plek in Groningen waar ik maandag nog op bezoek was? De plaatsnaam is genomineerd om gekozen te worden tot mooiste plaatsnaam in de provincie Groningen. De naam fascineert me omdat het beelden oproept van bijzondere verhalen uit de geschiedenis van het dorp. 

Volgens mij is deze wolf gebouwd op festival in 2013

In 2012 was ik er al eens tijdens een vakantie in Kostverloren, ook al zo'n mooie naam. Wie het boek de Graanrepubliek van Frank Westerman heeft gelezen, weet waarom Oost-Groningen zo mooi is. In 2013 bezocht ik Festival Hongerige Wolf en ieder jaar neem ik me voor om weer te gaan, maar helaas blijft het nog steeds bij voornemens. 

Deze wolf is gebouwd in 2019, volgende jaar is de tiende editie van het festival