hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, August 10, 2019

Regen op je verjaardag

Als je zoals ik jarig bent op 9 augustus, is het bijna altijd mooi weer. Ik werd gistermorgen dan ook verrast door de regen. En vroeg me dus af of het echt altijd mooi weer is op die dag, dat bleek toch niet helemaal te kloppen. 

Bijna 58 jaar jong

Zo viel er bijvoorbeeld in 1951 maar liefst 148 mm. regen in Amsterdam. Daar weet ik uiteraard niets van, omdat ik toen nog niet was geboren. In de Bilt werd in 1992 een record-warme nacht gemeten, het werd die nacht niet kouder dan 22.9 graden. Hoewel ik toen mijn 31e verjaardag vierde, kan ik me die hitte ook niet herinneren. In 1980 was de koudste nacht met 6.8 graden. 

Fietsveer bij Millingen, hier stak ik in augustus 2009 over


Naast het weer was ik ook benieuwd waar ik al die jaren op mijn eigen verjaardag over heb geschreven. Onderwerpen zoals Joop den Uijl (ook op 9 augustus geboren), varen met de waterbus, op fietsvakantie in Rivierenland, over sloop in de Noordwaard, over Groningen en vorig jaar nog over het bouwplan Op 't Loev. Dit jaar heb ik 9 augustus overgeslagen op mijn blog. Ook de komende dagen blijft het even stil vanwege mijn vakantie.

1 Comments:

At 12:55 AM, Blogger Unknown said...

Waarom kan ik niet verdewr lezen als ik boeren van kleidorp van jou wil lezen? Kan ik dat artikel (blog) nog verder lezen op een andere manier?

Peter van Kessel
petervkessel@wxs.nl

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home