hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Saturday, August 03, 2019

Waterbeheer en calvinisme

Is het calvinisme in Nederland geworteld door onze strijd tegen het water? Die vraag is het uitgangspunt van een boeiende aflevering van Achter de Dijken over #watermensen met presentator Leo Blokhuis


Beeld uit Achter de Dijk bij het veer Drongelen met links Herman Pleij en rechts Leo Blokhuis


Met Herman Pleij gaat hij op verkenning door Nederland, zoals bijvoorbeeld in Drongelen, maar ook in Streefkerk op de klimaatdijk (Ik vroeg me wel af hoe lang geleden deze beelden al gemaakt zijn, de dijk daar is vorig jaar al opgeleverd!). Na het bekijken van de aflevering moest ik denken aan de expositie over de Bible Belt in het Catharijneconvent in Utrecht. Die ga ik snel bekijken.

Leo Blokhuis en Herman Pleij op de klimaatdijk bij Streefkerk