hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Friday, September 27, 2019

Een traditie in ere hersteld

Bij de AB vergadering van Waterschap Rivierenland mocht ik vandaag mijn handtekening zetten in het nieuwe presentieboek. Mooi dat met de komst van het nieuwe boek een traditie in ere is hersteld. 

Het tekenen van het presentieboek

Tot ongeveer een jaar geleden gebruikten we bij de vergaderingen altijd zo'n boek. Toen het boek vol was, mochten we ineens op losse papieren onze handtekening zetten. Maar in mei heb ik zelf gepleit om weer een presentieboek te gaan gebruiken. Met succes en daarmee is de traditie in ere hersteld. 

Het presentieboek van Waterschap Rivierenland

De AB vergadering werd vandaag overigens ook bijgewoond door Astrid Weij, die mij eerder interviewde over het werk van het Waterschap. Voor haar studie aan het NSOB heeft ze voor haar leeropdracht 'verblijf in vreemde context' gekozen voor een onderzoek naar de waterschappen. Haar onderzoeksvraag is of er spanning bestaat tussen de representatieve democratie en de participatieve democratie bij de waterschappen. Begeleider van haar onderzoek is dijkgraaf Rogier van der Sande.