hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, October 07, 2019

See you in heaven

Gisteren las ik het bericht van het plotselinge overlijden van Cees Schalken uit Dussen. Maar liefst 32 jaren lang was Cees raadslid, een echte volksvertegenwoordiger. 


Raadsgriffier Iede Bakker met Cees Schalken, hier met ambtsketting van gemeente Werkendam

Ik mocht ruim vijf jaar met hem samenwerken in de fractie en daar heb ik nog altijd warme herinneringen aan. Vooral aan die ene keer dat we Cees naar het kasteel hadden gelokt voor een ingelaste fractievergadering. Maar dat was een smoes, Cees kreeg die dag een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt, vooral voor zijn inzet voor de Klaitrappers. Dit voorjaar mocht ik nog op het stembureau zitten met Cees, dat was in zijn geboortedorp Dussen. Ook heb ik jarenlang genoten van de carnavalsoptochten waar Cees altijd het stralende middelpunt was. Maar het is voorbij, allemaal voorbij. Adieu Cees, see you in heaven. 

Een onderronsje met Cees