hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, March 16, 2020

Het Corona dagboek (1)

Mijn oma Doortje Kieboom vertelde altijd dat in het gezin waarin ze opgroeide ook een neefje werd opgenomen. Zijn ouders kwamen in 1918 om het leven tijdens de Spaanse griep. 
Mijn oma Doortje Kieboom (1909-1984)

Een eeuw later hebben we geen Spaanse griep, maar het Coronavirus. En om verspreiding tegen te gaan moeten we zoveel mogelijk contacten mijden. Dat betekent dus thuisblijven. Balen, zo kon ik vanmorgen niet gaan zwemmen in het Caribabad, was mijn medisch consult telefonisch en werden nog diverse afspraken gecanceld. Zo belde onze dijkgraaf dat de vergadercyclus van Waterschap Rivierenland even wordt doorgeschoven. 

Het testen van de Kromme Nol Waterkering is vanwege de Coronacrisis geschrapt

Juist morgen was een vergadering gepland van het presidium, ter voorbereiding van de commissievergaderingen. Hoewel bekeken is of we via een conference call toch konden vergaderen, is besloten de vergadering toch uit te stellen.  Wat heb ik dan wel gedaan vandaag? Toch nog enkele artikelen getikt, gesnoeid in mijn tuin, een rondje gefietst door de havens en gewerkt aan de volgende uitgave van Effe Lustere. En deze blog getikt, het zijn historische tijden. Over een eeuw zal mijn (achter) kleinkind misschien vertellen over de Coronacrsis aan haar of zijn kleinkind?