hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, August 13, 2020

Ook egeltjes hebben dorst

In mijn achtertuin staat bijna altijd een bakje met water voor onze poes, het water komt uit de regenton. Gek genoeg lust de poes geen water uit de kraan. Maar gisteravond bleek dat niet alleen de poes, maar ook een egeltje uit het bakje water drinkt. 

Een dorstig egeltje in mijn achtertuin


Terwijl ik al meer dan tien jaar geen egel meer in mijn achtertuin heb gezien. In 2007 woonde een egelpaartje in mijn achtertuin, één van de egeltjes liep ook weleens naar binnen. Overigens liep het met één van de egeltjes slecht af in de zomer van 2007. Op 31 augustus had ik haar nog gered uit ons vijvertje, maar op 28 oktober kwam hulp te laat. Ook toen zal het egeltje zijn gelokt door het water in het vijvertje, maar toen ze erin viel kon ze niet zelf meer uit omhoog klimmen langs de steile wand. 

In 2007 redde ik aanvankelijk dit egeltje uit mijn vijver, maar twee maanden later verdronk ze alsnog