hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, December 31, 2020

Een terugblik op 2020 (2)

Halverwege 2020 zag het er allemaal weer wat zonniger uit. De lockdown was voorbij, al bleven maatregelen zoals anderhalve meter afstand en geen handen schudden van kracht. Maar horeca, musea, zwembaden en meer waren weer geopend. 

Op 10 september werd mijn broer zestig jaar



Zo maakte ik op 11 juli een fietstocht door Altena voor het samenstellen van een drie dijken route voor Open Monumentendag. Met uiteraard onderweg af en toe en tussenstop bij de horeca. In de maand juli schreef ik een artikel over Kaaie Paole, die toch hersteld worden. Ik volgde die maand zelfs een masterclass columns schrijven bij Volkskrant columniste Eva Hoeke, reuzeleuk om te doen. De 'proefcolumn' die ik als oefening schreef heb ik in augustus op mijn blog gepubliceerd. In augustus was ik ook nog enkele dagen op vakantie in Friesland, we maakten op een van die dagen een heerlijk vaartocht over de Friese Meren langs. De binnenlandse vakantie was natuurlijk het gevolg van de coronapandemie, maar wat is Nederland toch mooi. In augustus schreef ik ook nog een mooi verhaal over Josien voor den Dag, die al ontelbare barbies heeft aangekleed met haar breiwerk. In september vierden we Monumentendag, voornamelijk online vanwege corona. Samen met het Streekarchief stelde ik een webexpositie samen over monumentenvrijwilligers. En begon ik een middag in de week met het oppassen op mijn kleinkinderen uit Sleeuwijk. 

Achter de wolken schijnt altijd de zon

En zo was het ineens 1 oktober en begon ik aan een nieuwe baan bij de Stad Gorinchem. Ik schreef al langer op freelance basis artikelen, maar nu kwam ik in dienst voor twee dagen in de week. Vooral om premium verhalen te schrijven voor de website. Maar ik kan ook genieten van het fietsen naar mijn werk en de overtocht met de pont die daarbij hoort. In november was ik vooral blij met mijn diploma communicatie. Na meer dan een jaar studeren, ook deels online vanwege corona, kon ik mijn studie met goed gevolg afronden. Vooral een heerlijk opgeruimd gevoel dat het afgerond is en blij met alle opgedane kennis. In de maand december wil ik afsluiten met de eerste stappen die zijn gezet om te komen tot cultuurhistorisch beleid bij het waterschap. Van historie gaat mijn hart altijd een beetje sneller kloppen en zo wordt ook invulling gegeven aan ons verkiezingsprogramma. Overigens heb ik voor het waterschap natuurlijk veel meer gedaan dan alleen over cultuurhistorie gesproken. Over bijvoorbeeld veilige dijken, een van de kerntaken van het waterschap. Deze twee laatste blogs van 2020 bevatten slechts een bloemlezing van wat er allemaal gebeurde in 2020. Kortom, het was weer een boeiend jaar. En hoe was jouw jaar?