hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, May 03, 2021

De dag van de persvrijheid

Bijna dagelijks lezen we berichten over het inperken van de persvrijheid. Recent waren beelden te zien van een fotojournalist die met zijn auto door een shovel op zijn kop de sloot in werd geduwd. Bizar om te zien.

Het blussen van een grote brand op zondag 2 mei in Werrkendam


Heb ik zelf zoiets ooit meegemaakt? Nee gelukkig niet. Ben ik in het afgelopen jaar beknot in mijn persvrijheid? Ik ben in het afgelopen jaar tijdens de jaarwisseling naar Veen geweest. Ik kon daar gewoon mijn werk doen zonder bedreiging. Andere voorbeelden kan ik niet zo snel vinden of het moet zijn dat mensen soms liever niet willen dat je nieuws brengt in de krant. Soms is ook sprake van een lichte drang van intimidatie, maar zoals politiek niets is voor bange mensen is ook de journalistiek niet voor bange mensen. Mijn lezers zou ik vooral op willen roepen, laten we waken voor onze persvrijheid! Want Nederland is opnieuw een plaatsje gezakt op de ranglijst van persvrijheid wereld wijd.