hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, March 31, 2021

Slapen in landarbeiderskeet langs mooiste fietspad van Brabant

Nu het langer licht is in de avond, reed ik voor het eerst weer eens door de polder van Hank naar Werkendam. Mijn oog viel op het oranje zeil op de landarbeiderskeet aan de Pauluszand en daar werd ik helemaal blij van.

De landarbeiderskeet aan de Pauluszand langs de dijk tussen Werkendam en Hank


Jaren geleden treurde ik nog om de keet, omdat ik dacht dat hij voorgoed verdwenen was. Het begon met het verwijderen van de asbestplaten op het dak. Maar gelukkig werd de sloop niet het einde van de keet, de eigenaren hadden hem in 2018 gesloopt met de intentie hem weer op te bouwen. Vorig jaar april stonden al steigers rond de keet en met het leggen van de Oud-Hollandse dakpannen kun je al zien hoe mooi het straks wordt. De herbouw duurt allemaal wat langer dan gepland, ook omdat deze historisch verantwoord wordt uitgevoerd. Dus Oud-Hollandse pannen, het juiste voegwerk en een origineel luik op het zoldertje. Het tweede luik is door een smid uit Waardhuizen nagemaakt. Als de landarbeiderskeet klaar is, kunnen straks recreanten overnachten. Zo kun je straks slapen bij het mooiste fietspad van Brabant, het C.P. van den Hoekpad