hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, March 26, 2006

Dag 85: Schoon, heel en veilig




Één van de items in de verkiezingen voor het CDA was aandacht voor de directe leefomgeving. Met de slogan ‘Schoon, heel en veilig’ vroeg Otto van Breugel er aandacht voor. “Samen met het CDA wil ik de dorpen schoon, heel en veilig houden. Zonder hondenpoep, onkruid op verharding en kapotte verlichting. Verloedering van de woonomgeving begint immers bij achterstallig onderhoud”.

Één van de plaatsen waar verloedering van de woonomgeving dreigt is bij het milieuparkje achter de Aldi. Niet zozeer vanwege achterstallig onderhoud, als wel van achtergelaten afval. Je kunt er niet langs fietsen of er staan plastic tasjes met afval of andere rommel rondom de glasbakken en afvalcontainers. Je zou bijna pleiten voor permanente videobewaking om te zien wie al die zooi achterlaat. Zondagmorgen was het helemaal bont. Vandalen hadden enkele containers en een glasbak zelfs omgegooid. Wie doet nou zoiets? Ik heb snel Vincent van den Berg gebeld over de rotzooi en krap een uur later kwam er een opruimploeg om de boel schoon te vegen en de containers weer recht te zetten. Vanaf deze plaats complimenten voor het snelle handelen van de wethouder en de ambtenaren die op hun vrije zondag aan de slag moesten. Één van hen was Bert Biesheuvel, een oud klasgenoot van me. De andere ken ik niet bij naam. Maar namens alle bewoners van Werkendam, dank je wel voor het opruimen. Omdat iedereen graag zijn eigen woonomgeving schoon, heel en veilig wil houden.