hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Sunday, May 14, 2017

Het geheim van Sleeuwijk

De beverrat aaien, was ook nog wel even spannend voor Nathan

Zaterdag bezocht ik samen met mijn kleinzoon tijdens de open dag van Waterschap Rivierenland de RWZI aan de Robijnsweg in Sleeuwijk. Het was redelijk druk, toen ik weg ging rond twee uur kwam er zelfs een grote groep jongeren aanfietsen. Toch sprak ik op het terrein in Sleeuwijk diverse mensen die de zuivering nog nooit hadden bezocht. Toch worden in Sleeuwijk grootse plannen ontwikkeld. Zo wordt in de regio hard gewerkt aan de centralisatie van de rioolwaterzuivering; nu zijn deze nog te vinden in Wijk en Aalburg, Meeuwen, Dussen en Eethen. Thans wordt al gewerkt aan een nieuwe persleiding naar de zuivering in Sleeuwijk. Tevens zijn plannen in ontwikkeling voor de bouw van een energiefabriek. 

Maar wat vond mijn kleinzoon van het bezoek aan de zuivering? Hij mocht een shampoo fles versieren en een rioolspel. De popcorn smaakte daarna uitstekend, maar het allerleukst was toch wel het springkussen.