hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, January 03, 2018

De trieste vierde verjaardag van mijn vader


Het opschrijfboekje van mijn opa

Mijn oma Matje Heins werd 37 jaar en 9 maanden. Zij overleed op 6 januari 1940, drie dagen na de vierde verjaardag van mijn eigen vader. Die vierde verjaardag van mijn eigen vader was een trieste dag voor de familie Kieboom; op 2 januari was mijn oma onwel geworden en op 3 januari werd zij vanuit Blaton in Belgie naar het ziekenhuis in Dordrecht vervoerd. Mijn eigen vader mocht zo als jochie samen met zijn zusje Bets op zijn vierde verjaardag mee in de ziekenwagen naar Dordrecht. Dus geen cadeautjes en ook geen kinderfeestje voor mijn vader. Mijn opa heeft die trieste gebeurtenissen allemaal zelf opgetekend in een opschrijfboekje dat thans in het bezit is van mijn neef Gerrit Kieboom. 

1 Comments:

At 4:24 PM, Blogger Evelinsalario said...

Hallo, ik zat op de lagere land en tuinbouwschool aan de groene zoom in dordrecht met jan kieboom, is dat familie? Mvg eveline salario.

 

Post a Comment

http://hanviskie.blogspot.com/"><< Home