hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, April 18, 2018

Nieuwe expositie in Mikst Media


Inpetto
In galerie Mikst Media opent 28 april om 15.30 uur de nieuwe expositie 'Als een rode draad' van Mieke Klaase Na jaar opleiding L.O. tekenen heeft ze veel cursussen gevolgd, naast haar werk in het speciaal onderwijs om te komen tot het abstracte werk van de laatste jaren. Graag werkt ze abstract, monumentaal, met acryl en gemengde technieken. Inspiratie haalt ze uit haar omgeving."Het schilderen is voor mij een proces waarbij vooral de zoektocht en de ontdekkingen me aanspreken. Ik werk spontaan op het doek, laag over laag om een interessante huid te laten ontstaan waarbij de kleuren een belangrijk beeldelement blijven. Ik werk laag over laag totdat het werk oproept wat ik probeer weer te geven. Op verschillende manieren probeer ik invloed uit te oefenen op het werk of laat ik juist gebeuren wat gebeurt. Spontane vondsten op het ook kunnen het geheel net zo versterken als doorwerkte structuren. Ik volg mijn intuïtie en neem steeds afstand om te bekijken wat het werk vraagt: is er een evenwicht tussen spanning en rust, versterken vorm en kleur elkaar, is het boeiend".

De expositie is te zien tot 4 juli. De volgende exposant is Gonneke Verschoor met keramische objecten, deze zijn te zien van 7 juli tot en met 11 augustus. Galerie Mikst Media van Johanna van Roode is te vinden op Kerkstraat 50 te Woudrichem.  Openingstijden zijn vrijdag en zaterdag van 13.30 tot 17.00 uur en op afspraak.