hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Wednesday, August 28, 2019

Dahlia's voor Belle van Zuylen

Vandaag was ik in Oud-Zuilen op het kasteel waar ooit Belle van Zuylen (1740-1805) moet hebben rondgewandeld. Het kasteel zelf heb ik niet bezocht, daar heb ik weleens eerder een rondleiding gehad. 
Bij Slot Zuilen worden dahlia's te koop aangeboden

Wel zag ik dat in de tuin rondom het kasteel heel veel dahlia's bloeiden. Zoveel, dat ze zelfs verkocht worden in de museumwinkel bij het slot. Zou Belle van Zuylen van bloemen hebben gehouden? Misschien schrijft ze erover in een van haar brieven die bewaard zijn gebleven. 

Slot Zuilen, Belle van Zuylen woonde op het slot tot haar 31e verjaardag