hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, January 13, 2020

25 jaar na evacuatie van het Rivierengebied

Eind deze maand wordt herdacht dat delen van het Rivierengebied in 1995 werden geevacueerd vanwege het hoge water in de grote rivieren. Ik zocht in krantenarchief van Delpher wanneer de eerste krantenberichten verschenen. Het eerste bericht dat ik vond was pas van 26 januari en ging nog over het hoge water in Limburg, waarbij de dorpen zoals Itteren werden geĆ«vacueerd.  

Crisisberaad op het gemeentehuis met aan tafel v.l.n.r. mevrouw Boender, burgemeester Dorland, burgemeester Boender en politiecommandant Eekhof. 


Op de site van het Gorcums archief stonden heel veel foto's uit die tijd. Ook op de site van Streekarchief Langstraat Heusden Altena vond ik nog enkele foto's van het crisisberaad uit die dagen.