hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, January 23, 2020

Als klein jongetje kijken naar het vullen van zandzakken

Niet iedere bestuurder heeft herinneringen aan het hoge water, zoals Dana van der Kraan die zich daar niets van kan herinneren. Voor haar partijgenoot Paul van Gent was het hoge water nog een beetje een 'ver van zijn bed show'.  

Zo ongeveer moet Paul van Gent zich hebben gevoeld, als klein jongetje op de dijk kijken naar het vullen van zandzakken


"Ik was in 1995 pas tien jaar, dus veel herinner ik me niet. Ik ben opgegroeid in Krimpen aan de Lek, het dorpje aan de andere kant van de Lek bij Kinderdijk. Wat ik me wel herrinner is dat het 'spannend was'. En dat toen ik niet veel later verhuisde naar Brabant erachter kwam dat mijn kinderlijke veronderstelling dat hoogwater en dreigende dijken een jaarlijks terugkerend fenomeen waren, waar iedereen mee werd geconfronteerd niet bleek te kloppen. Het heeft mijn besluit om me als bestuurder in te zetten niet direct beïnvloed, maar is ongetwijfeld wel onderdeel van een levenslange band met water. Als klein jongetje op de dijk kijken naar hoe zandzakken worden neergelegd maakt wel indruk".