hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, January 11, 2021

Van vestingstad tot vestingstad

Sinds vorig jaar oktober werk ik opnieuw in een vestingstad, deze keer gaat het om Gorinchem, de grootste nog in tact zijnde vestingstad in Holland. Onderdeel van de Oude en Nieuwe Hollandse Waterlinie.

In 2009 werden vanuit het kantoor in Zaltbommel computers gestolen, zo zag mijn werkplek er daarna uit


Maar Gorinchem is niet de eerste vestingstad waar ik werk, ook in Zaltbommel en Den Bosch heb ik langere tijd gewerkt. Wanneer het kantoor van het Nieuwsblad van Werkendam naar Zaltbommel verhuisde weet ik niet exact meer, maar volgens mij was het in het voorjaar van 2003. Van de Werkendamse Boterstraat ging het naar de Gamerschestraat in hartje Zaltbommel. Fijn om midden in de stad te werken, vooral om zo nog even snel boodschappen te kunnen doen in de lunchpauze of na het werk. Na zo'n tien jaar kon ik de weg naar Zaltbommel over de Hiemstrabaan wel dromen. 

Met mijn collega's Esther, Ineke en Lisanne op kantoor in Den Bosch


Aan die fijne werkplek kwam een einde toen ons kantoor naar Den Bosch verhuisde, volgens mij in het voorjaar van 2014. Den Bosch is ook een vestingstad, al stond het kantoor zelf buiten de vesting en waren we gevestigd in de vroegere Gruyterfabriek. Een doolhof van kantoren, ook een veel grootschaliger kantoor waardoor de concentratie door een veelheid aan collega's nog weleens te wensen overliet. Halverwege 2017 trok ik de deur van het kantoor in Den Bosch voorgoed achter me dicht en ging op zoek naar ander werk. Er volgde een bestaan als freelancer en ondertussen ook nog een half jaar in de polder in Bleskensgraaf. En sinds oktober dus in Gorinchem. Een prachtige vestingstad, die ik vanwege corona helaas te weinig kan bezoeken. Ik wacht op betere tijden om de vesting Gorinchem nog verder te verkennen.