hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Monday, February 08, 2021

Koning Winter

Tja, en dan ineens ligt er een pak sneeuw van meer dan tien centimeter. Wat zeg ik, op sommige plekken wel twintig centimeter sneeuw. Hoe lang is het geleden dat het zoveel gesneeuwd heeft? Even een blog over 'oma vertelt'. 

De watermolens langs de Zevenbansche Boezem in de sneeuw



 Ik weet nog van de strenge winters van 1985, 1986 en 1987, jaren waarin de kinderen nog klein waren. Herinneringen aan de sneeuw van toen ik zelf jong was, heb ik niet zo. Wel weet ik dat ik voor het eerst ging schaatsen op het Kanaaltje, het was vooral koud. In de winter van 1979 konden we op straat schaatsen In januari 2009 was er ook veel sneeuw gevallen, toen heb ik zelfs tot tweemaal toe met een lege accu gestaan in de barre winterkou in Zaltbommel. De vooruitzichten geven nog zeker een week winterse temperaturen op, zodat de sneeuw nog wel even blijft liggen. Gelukkig levert het altijd mooie plaatjes op.