hanviskie

Hanviskie schrijft op haar blog regelmatig over water en het waterschap. Als bestuurslid van Waterschap Rivierenland schrijft ze vooral over het werkgebied van Rivierenland, met speciale aandacht voor de ontpoldering van de Noordwaard in Werkendam. De blog is soms informerend, soms opinierend, vaak kritisch of prikkelend. Om zo waterschappers en burgers scherp te houden! En mijn kiezers op de hoogte te houden van mijn werk als volksvertegenwoordiger.

Thursday, January 10, 2019

Geen uitbreiding gaswinning in Munnikenland!

Opnieuw heeft Vermillion plannen voor uitbreiding van haar booractiviteiten op het grondgebied van Waterschap Rivierenland. Deze keer gaat het om Brakel, de gasput ligt in Munnikenland (nota bene een natuurgebied). De aanvraag voor uitbreiding is nog in voorbereiding.

Gaswinning in Munnikenland bij Brakel.


Al op 10 december 2008 schreef ik voor het eerst over de gaswinning op deze plek en mogelijke risico's op bodemdaling en de kwaliteit van het grondwater. Maar dat heb ik nog meerdere keren herhaald in al die jaren. In onze laatste AB vergadering in november werd door het CDA samen met Water Natuurlijk al een motie aangenomen tegen gaswinning in Waalwijk-Noord. Inmiddels heb ik nieuwe vragen voorbereid over de gaswinning in Brakel.